2 Aralık 2018 Pazar

YALITIM


Tek bir derin kutu ve bir arı ağacı arasındaki fiziksel karşılaştırma ile, bir ağacın kütlesine kıyasla ince bir kutuda çok az yalıtım değeri olduğunu görmek kolaydır.


Doğal bir arı boşluğunda, ağacın etrafındaki kütle tarafından yalıtım sağlanır. Koloninin üstünde ve altında neredeyse sonsuz miktarda yalıtım vardır ve dış duvarlar neredeyse her kalınlıkta olabilir, ancak daha tipik olarak 3 ila 5 inç arasındadır. Evrensel olarak kabul edilen standartlara göre, yumuşak çam, inç başına yaklaşık 1,12'lik bir R-değeri sunar. [4] Bu nedenle, genellikle kullandığımız pine inç çam kutuları yaklaşık 0.84 bir R-değeri sağlar. Tersine, doğal bir yumuşak ağaç ağacındaki 5 inçlik ahşap tarafından çevrelenmiş bir koloni, tipik bir arı kutusunun yaklaşık 5.6 veya yaklaşık altı katı bir R-değerinden faydalanır ve bu sadece dış duvarlardır.
DAN MARGARİT İN KULLANDIĞI TAŞ YÜNÜ

KAYNAK:BEE CULTURE'S
https://backyardhive.com/blogs/managing-your-top-bar-hive/overwintering-bees-with-our-insulating-panel

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BAL MEVSİMİNE KADAR ÜRETİM TAKVİMİ

  Güçlü bir aile, bal hasadının başlangıcında yaklaşık 40-50 bin (4-5 kg) arıdan oluşan bir ailedir. Böyle bir gücü elde etmek için, bal top...