16 Mart 2014 Pazar

TEMEL PETEK EL KALIBI

ÖNCE TEMEL PETEĞİMİZİ SİLİKONLUYORUZ.MEHMET YÜKSEL BEYİN DEDİĞİ GİBİ ARALARI İYİCE DOLACAK.
DÜZENLİYORUZ.
PETEĞİN TAMAMLANMIŞ HALİ


BUDA SİLİKONLA DOLMUŞ TEMEL PETEĞİN YAPIŞTIRILACAĞI DİĞER TAHTA.
DÜZENLEYİP DONMASINI BEKLİYORUZ.
SONRA YİNE DONMUŞ HAZIR TEMEL PETEĞİN ÜZERİNE SİLİKONU ÇALIP,


DÜZENLİYORUZ.

DONDUKTAN SONRA YİNE ÜZERİNE SİLİKON ÇALARAK
AYNI ŞEKİLDE DONMUŞ TAHTAYADA SİLİKON ÇALARAK BİRLEŞTİRİYORUM.
AYNI İŞLEMLERİ DİĞER YÜZ İÇİNDE YAPIYORUM.RESİMDEKİ DİĞER YÜZ YALNIZ BU SEFER TAHTAYA YAPIŞMIŞ VAZİYETTE
MENTEŞELEDİKTEN SONRAKİ HALİ
ÜSTEDE BİR KOL TAKIYORUM.

ŞİMDİ BUNU FIRINA VERME ZAMANI TAHTAM MDF
 
RESİMDEDE GÖRÜLDÜĞÜ GİBİ TEPSİDE SU ONUN ÜZERİNDE MERMER ONUNDA ÜZERİNDE KALIBIMIZ YAKLAŞIK 20-25 DK SONRA KALIPTAN ERİYOR BENDE KOLAYLAŞTIRMAK İÇİN KALIBIN ARASINI ŞEKİLDEKİ GİBİ BİR MÜDDET SONRA AÇTIM.
EN SON PETEKTE ERİDİKTEN SONRAKİ HALİ GERÇEKTEN GÜZEL OLDU.
YANLARINA BİRER ADET TAHTA VE MUMUN ÖNE AKMASI İÇİN GALVENİZLİ SAÇTAN BİR KAP MONTE ETTİM.
 15 MART BİR ÇOK YERDE ÇİÇEK AÇMASINA RAĞMEN HALEN BADEMLERİMİZ ÇİÇEK AÇMADI.
HAFTAYA AÇAR İNŞALLAH

FAKAT ÇİĞDEMLERİMİZ AÇTI.

5 yorum:

  1. Sayın Özcan Bey,
    Temel petek kalıbınız hayırlı olsun, işlemleri güzel takip etmişsiniz, tebrikler.
    Hayırlı sezonlar diliyorum.

    Selamlar saygılar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mehmet bey Allah razı olsun.
      Tek tereddüt ettiğim nokta fıs fısa konulan malzeme pril koydum ama ne kadar sağlıklı...
      Acaba başka malzeme ne olabilir....

      Sil
  2. Özcan Bey,
    Sizi gene takdir ettim. Ellerinize sağlık, çok güzel olmuş. Peteğe o kadar para verene kadar artık kendiniz yaparsınız. En önemli nokta ise arılığınıza yabancı mum sokmamış olursunuz. Almanya'da herkes pril kullanıyor. Ama azda olsa süt kullananlarda varmış. Tanığım bir arıcı hep Pril kullanıyor ve balını kontrol amaçlı her sene Birlik analiz ettiriyor, şimdiye kadar hiç bir sorun yaşamamış.
    Başarılarınızın devamını dilerim.
    Frankfurt'tan Selamlarımla

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Gökhan bey!
      Aslında ilk etap prilde kullandım ama içime sinmemişti.Sütün peteğin kolaylıkla alınmasında farkı olmadığını görünce sütte karar kıldım.
      Selamlar saygılar.

      Sil
  3. Peteklerin gramı çok oluyor, veya ben kalıbı iyi yapamadım

    YanıtlaSil

BAL MEVSİMİNE KADAR ÜRETİM TAKVİMİ

  Güçlü bir aile, bal hasadının başlangıcında yaklaşık 40-50 bin (4-5 kg) arıdan oluşan bir ailedir. Böyle bir gücü elde etmek için, bal top...