2 Kasım 2014 Pazar

OKSALİK ASİT BUHARI

KÖRÜĞÜMÜN UCUNA YAPTIRDIĞIM APARATI HORTUMU İÇİNE GEÇİRİP
ALTTAN BUHARLAŞTIRMAYA BAŞLADIM.
FAKAT HORTUM VE APARAT ARASINDA KALAN KÜÇÜK YERDEN DUMAN ÇIKTIĞI İÇİN
RAHATSIZ EDİYOR.

BUDA OKSALİK ASİT FORMÜLÜ :C2H204 


VAROA ÇEKMECESİNİN HALİ 1 HAFTA SONRA YİNE BAKACAM
ŞİMDİLİK SADECE 1 KOVANA BUHAR VERDİM.

TÜP İLE KÖRÜK BİR ARADA
BU SENE EN SON TEŞVİKLEMEYİ EKİM 15 DE BİTİRMEM GEREKİYORDU.
BÖYLE OLMAYINCA AYRIYETEN İŞ YÜKÜ OLUYOR .BU TARİHE BÜTÜN İŞLERİ BİTİRMEM GEREKİYOR.

2 yorum:

  1. Özcan Bey Merhaba,
    Azminizi takdir ediyorum, bir şeyler yapma çabası içindesiniz ama...
    Oksalik Asit bazı Avrupa ülkelerinde buharlaştırma metodu ile kullanmak yasak, arıcı sağlığını tehdit ettiğinden dolayı. Bu tür denemeler Varoaya karşı başarılı olsa dahi, size zarar verebilir. Sağlığınızı tehlikeye atmaya değer mi? Kesin 30cm bir boru, arka kısmını penseyle iyice ezin, atın içerisine 1-2gram Oksalik, uçuş deliğinden ucunu kovana sokun, ıslak bir bez ile uçuş deliginin geriye kalan yerlerini kapatın, borunun dışarıda kalan kısmını pürmüzle ısıtın, ve bitti. Maskeyide unutmayın;)
    Selamlar

    YanıtlaSil
  2. Gökhan bey merhaba.
    Evet ,kesinlikle sağlığımızı hiçe atmamalıyız,bu yaptığım ilk deneme ve bir tek kovanda 2 gr olarak denedim.Yöntem çok pratik geldi.Aparat kısmını kapsayan bir hortumla sistem çoğunca çözülebilir.
    Sizin yöntemde pratik yalnız boruyu tutmak için ayrı bir tutacak gerekecek galiba....
    Selamlar

    YanıtlaSil

BAL MEVSİMİNE KADAR ÜRETİM TAKVİMİ

  Güçlü bir aile, bal hasadının başlangıcında yaklaşık 40-50 bin (4-5 kg) arıdan oluşan bir ailedir. Böyle bir gücü elde etmek için, bal top...